lauantaina, elokuuta 19, 2006

On ryhdistäydyttävä

Janne nimittäin uhkaa lopettaa tämän blogin, jollen minä aktivoidu.

Ensimmäinen kouluviikko on takana ja kuopuksenkin koululaisura alkoi. Tiistai oli ensimmäinen päivä ja valmistelut oli tarkkaan harkittu: lauantaina trimmattiin sivutukat (keesiä kasvatetaan ranskanlettiä varten), sunnuntaina teroitettiin kynät ja maanantaina pakattiin reput. Vajaan viikon kokemuksella voin sanoa, että skarpattavaa riittää vielä itse kullakin: esikoisen on opittava tekemään läksyt rauhassa, vaikka olisi miten kova hinku kiipparihippaan, kuopuksen on opittava huolehtimaan repustaan, lippiksestään, läksyistään ja ylipäätään kaikesta eikä minun kannata uskoa, vaikka kuopus miten vakuuttaisi, ettei läksyjä ole tullut.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että minä olen kouluni käynyt, joten ei kuulu mulle huolehtia muiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, mutta voi olla että tästä poterosta minun on luovuttava. Varsinkin, kun kolmen unohduksen jälkeen vanhemmat kutsutaan koululle puhutteluun.

2 Comments:

Blogger Saara said...

Ei kannata lopettaa. Kyllä tänne löydetään pidemmänkin tauon jälkeen ihan hienosti.

Meillä on myös kuopus kaikkein huonomuistisin, tai siis mielessä on jotakin ihan muuta. Onneksi se näyttää paranevan luokka luokkalta... toistaiseksi.

7:17 ip.  
Blogger Svanhild said...

Esikoinen aloitti kuudennen luokan, mutta pakko senkin koulunkäyntiä on valvoa. Läksyt se tekee yleensä oma-aloitteisesti, mutta kaikki muu onkin sitten enemmän tai vähemmän hukassa. Erityisesti tavarat ja opelta saadut laput.

Mä en tee lapsen läksyjä (matikan läksyjä en enää osaisikaan), vaikka se välillä yrittääkin lypsää multa valmiita vastauksia. Olen kylmästi ilmoittanut suorittaneeni peruskoulun jo 80-luvulla.

8:54 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home